Materiały reklamowe w małej firmie

Drukowane materiały reklamowe to, mimo rozwoju Internetu, są nadal bardzo często wykorzystywane do promocji. W dużych firmach za ich druk odpowiedzialny jest cały dział reklamowy, natomiast w małych firmach, to często jedno z zadań właściciela. Zobaczmy, komu i gdzie warto zlecić druk materiałów reklamowych.

Studio graficzne czy samodzielny projekt?

Dość często małe firmy decydują się samodzielne wykonanie projektu ulotki, wizytówki czy innych materiałów reklamowych. Programów, które mogą w tym pomóc, jest naprawdę dużo, ale to zwykle nie wystarczy, żeby stworzyć materiały promocyjne o odpowiednim wyglądzie.

Zdecydowanie lepszym pomysłem jest współpraca ze studiem graficznym przy produkcji materiałów reklamowych. To dobry krok, bo dobry grafik, który zaprojektuje ulotki, wizytówki, vouchery czy materiały konferencyjne to prawdziwy skarb i warto zlecić wykonanie tej pracy specjalistom. Oczywiście usługa taka kosztuje, ale często efekt jest tego wart, a projekt przygotowany przez specjalistę jest już odpowiednio przygotowany do przekazania go do drukarni.

Drukarnia internetowa

Gdy projekt materiałów reklamowych jest gotowy, to czas znaleźć drukarnię, która wykona druk. Jedną z wygodniejszych metod zlecania druku materiałów reklamowych jest wykorzystanie drukarni internetowych. Cała obsługa zlecenia odbywa się online, a zamówione materiały mogą być dostarczone w ciągu doby, a nawet szybciej, jeśli drukarnia internetowa znajduje się niedaleko siedziby firmy zlecającej.

Czas realizacji zamówienia to jedno, ale równie ważna jest łatwość obsługi systemu zamówień. Dobra drukarnia internetowa ma na swojej stronie odpowiedni formularz zamówień, który pozwala samodzielnie dobierać parametry drukowanych materiałów, m.in. takie jak format, rodzaj papieru, sposób klejenia, kolory druku. Równocześnie z wprowadzaniem zmian w parametrach zmienia się wycena zamówienia i od razu widzimy, jaki będzie finalny koszt druku w zależności od zamawianego nakładu. Taka forma obsługi zamówień znacząco skraca czas potrzebny do realizacji zlecenia oraz ułatwia dopasowanie rodzaju drukowanych materiałów do budżetu przewidzianego na ten cel.

Warto również pamiętać, że drukarnia internetowa ma na swoich stronach wytyczne dotyczące projektu m.in. jego rozmiarów i formatu plików, dlatego warto zerknąć na jej strony zanim zlecimy wykonanie projektu. To jeszcze bardziej usprawni czas realizacji zamówienia i sprawi, że projekt przygotowywany przez studio graficzne faktycznie na wydruku będzie wyglądał identyczne jak ten w wersji elektronicznej.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here