Zakładając własną firmę i mając na uwadze inwestorów musimy nie tylko przekazać im swoje plany i możliwości, ale także przekonać ich, że jest jakaś grupa ludzi, którzy są zainteresowani naszymi usługami. Ilość potencjalnych klientów musi oczywiście być na tyle duża, by inwestorzy nie obawiali się współpracy. Przedstawiając inwestorom informacje na temat potencjalnych klientów, warto uwzględnić dokładniejsze dane, np. kim są, jaką grupę wiekową reprezentują, jakie wykonują zawody i dlaczego mają kupować/zamawiać akurat nasz produkt/usługę, a nie usługę konkurencji. Jest to ważne i dla inwestora i dla nas, abyśmy wcześniej wiedzieli jak się przygotować, np. od strony reklamowej. Dobrze jest przedstawić również jaki obszar obejmuje rynek, na którym firma ma działać i dlaczego wybraliśmy ten właśnie rynek. Ważne jest, by oszacować tak zwaną „chłonność” rynku na nasz produkt i potencjalny popyt. Z takim przygotowaniem powinniśmy mieć solidną podstawę dla inwestorów, by mogli zainteresować się naszym przedsiębiorstwem.