Sposób ubierania się do pracy zależy od dwóch klucozwych kwestii. Pierwszą jest na pewno to jaki praca ma charakter i kim jesteśmy a po drugie jakie są wymagania narzucane nam przez szefa w pracy. Zrozumienie tych dwóch kwestii jest klucozwe do wypracowania właściwego stylu ubierania się. Przeważnie jest tak, że osoby zajmujące się pracą na niższych stanowiskach nie muszą się zbyt dobrze lub elegancko ubierać do pracy. To nie ma znaczenia żaden dress code ich nie dotyczy. Inaczej jest dużych korporacjach, które odznaczają się przede wszystkim ustalonym z góry sposobem noszenia się. Jest to sposób bardzo ciekawy i wręcz unikatowy, zbliżony do oficjalnego uniformu. Mundurki to już przeszłość teraz w modzie jest mundrek uniwersalny czyli garnitur. Garnitur w duże placówce to podstawa szyk i elegancja nadają powagi i sprawiają, że człowiek jest poważnie traktowany i szanowany. Wzbudza zainteresowanie innych i przykuwa uwagę, warto więc nosić się w taki sposób. Praca to miejsce szczególne i ubiór świadczy o naszym podejściu do niej. Czasem ubiór jest dopasowany do stanowisk jakie zajmujemy wiadomo, że mechanik musi mieć taki styl noszenia, który umożliwi mu skuteczną pracę a jak wiadomo praca mechanika jest brudna i wymaga sporej gimnastyki. Nie ma oficjalnego idelanego sposobu noszenia się akceptowanego w każdej pracy i zawsze. Ubiór musi być dopasowany do rodzaju pracy i miejsca oraz powinien uwzględniać zalecenia szefa w tej kwestii. Niektóre instytucje jak banki mają swoje wytyczne dotyczące ubioru dla pań i panów w pracy.