Jedną z najważniejszych dziedzin wiedzy, która wiąże się bezpośrednio z ekonomią jest z całą pewnością marketing. A to dlatego, że to właśnie marketing ma na celu sprzedaż, więc zajmuje się dystrybucją dóbr na rynku z perspektywy producenta. Dlatego też, każdy specjalista z zakresu marketingu, który zajmować się ma sprzedażą danego produktu na rynku, musi bez wątpienia poznać wszystkie mechanizmy ekonomiczne, które rządzą tym procesem. To one bowiem są najważniejsze przy tworzeniu wszelkiego rodzaju komunikatów promocyjnych – takich, jak reklamy, marka produktu, czy też jego cena. To wszystko wynikać powinno z podążania ze wszystkimi najważniejszymi prawami ekonomicznymi i nie ma od tego odwołania. Warto więc na pewno uświadomić sobie to, że wiedza ekonomiczna przy pracy w sprzedaży oraz innych tego typu działkach jest konieczna, ponieważ to dzięki niej rozumiemy, jak kształtują się potrzeby konsumentów i dlaczego tak jest. A tę wiedzę przekuć możemy na konkretne działania w zakresie marketingu dowolnie.