W związku z przedstawioną wyżej sytuacją w wielu krajach zaczęto intensywnie poszukiwać sposobów ograniczenia rosnących wydatków na ochronę zdrowia. Problem ujawnił się również w Wielkiej Brytanii, w której tradycyjnie funkcjonował system zaopatrzeniowy, a od 1948 r. państwowa służba zdrowia. W stosunku do tej służby zdrowia narastało niezadowolenie z powodu jakości świadczeń i coraz dłuższego czasu oczekiwania na ich uzyskanie. Przystąpiono do reform zgodnie z koncepcją liberalnej polityki konserwatywnego rządu Margaret Thatcher. W 1990 r. parlament angielski uchwalił ustawę, zgodnie z którą w ciągu następnych kilku lat zreformowano organizację służby zdrowia i sposób jej finansowania. Zaczęła ona działać na zasadzie wewnętrznego rynku usług medycznych, określanego też jako rynek regulowany oparty na konkurencji między zakładami opieki zdrowotnej. Celem reformy była poprawa jakości świadczeń, wzrost ich efektywności, doprowadzenie do większego otwarcia na potrzeby i preferencje pacjentów, rozszerzenie zakresu zarówno oferowanych usług, jak i świadczeniodawców oraz zapewnienie równości pacjentów w dostępie do opieki.

leaderservice.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułWaluty
Następny artykułOrganizatorzy konkursu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here