Najważniejsze cele w kampaniach Google Ads

Jeśli chcemy, aby nasza kampania Google Ads była skuteczna, a budżet wydany w stu procentach odpowiednio powinniśmy skupić się na celach, które pomogą nam w jej prowadzeniu. Ten artykuł pozwoli poznać najważniejsze cele w kampaniach Google Ads, które powinien znać każdy przedsiębiorca.

Cele w każdej kampanii, nie tylko w Google Ads służą temu, żebyśmy mogli obserwować, czy budżet przeznaczony na reklamę jest skutecznie wykorzystywany. Gigant z Mountain View zaprojektował swoje oprogramowanie tak, abyśmy mogli ustalić to, do czego dążymy oraz co ma sprawić, aby inwestycja przynosiła zyski. Jedni będą oczekiwać większej ilości zamówień, inni z kolei częstego odwiedzania strony internetowej, bądź też dużej ilości zapytań, które będą dotyczyć oferowanych usług. Jeśli odpowiedzieliśmy na to pytanie, możemy uznać, że połowę pracy mamy za sobą. To dlatego, że pozostało nam ustalenie najważniejszych celów w kampanii, a następnie obserwowanie tego, czy przynoszą one spodziewany efekt.

Jaki powinien być cel?

Ustalając cele w Google Ads musimy pamiętać o kilku bardzo ważnych rzeczach. Przede wszystkim musi być on prosty, ale i skonkretyzowany. Cel powinien być także mierzalny oraz oczywiście jego osiągnięcie nie powinno być czymś nierealnym. Rzeczą oczywistą będzie także to, by cel definiował postęp, a co za tym idzie sukces. Ostatnią bardzo ważną rzeczą jest określenie czasu, abyśmy nie czekali na jego realizację w nieskończoność.

Być może te informacje brzmią nieco ogólnikowo, jednak warto je zapamiętać. Nikt przecież nie lubi zadań trudnych, a wręcz nierealnych do wykonania. Tak też jest z celami w Google Ads. Musimy je zaplanować dobrze, aby przede wszystkim nie czekać na ich realizację przez bardzo długi czas oraz oczywiście, by były przygotowane w odpowiedni sposób pod względem finansowym. To, jaki cel będzie nam potrzebny zależy głównie od naszego biznesu. Przykładowo właściciele sklepów internetowych będą kładli największy nacisk na finalną transakcję produktu. Z kolei autorzy portali czy blogów powinni zainteresować się ilością odsłon. Skupmy się jednak na e-commerce, ponieważ posiada on wiele rozbudowanych konwersji, które warto znać.

Cel główny, a więc sprzedaż to jedno. Możemy jednak go podzielić

Oczywiście docelowo w przypadku e-commerce chodzi nam o sprzedaż. Warto jednak wiedzieć, że cel możemy podzielić na makro i mikro konwersje. Te pierwsze dotyczą na przykład finalizacji transakcji, drugie natomiast informują nas o tym, że osoba odwiedzająca sklep jest zainteresowana produktem i być może zakupi go. Warto wiedzieć więc, że makro konwersje dotyczą na przykład zapytania poprzez formularz kontaktowy, skorzystania z możliwości rozmowy telefonicznej, z której kontrahent dowie się czegoś więcej o naszym produkcie lub usłudze. Do konwersji makro należą także umówienie wizyty (o ile właśnie takową oferujemy) lub też, co oczywiste zakup produktu. Z kolei konwersje mikro w przypadku przedsiębiorstw skupiających się na e-commerce to na przykład zapis do newslettera, by w przyszłości otrzymywać wiadomości na temat naszej oferty. Może to być także odwiedzenie kilku podstron, lub tej konkretnej, która zawiera szczegółowe informacje na temat oferowanej usługi lub produktu. Jest to także skorzystanie z wyszukiwarki, lub pobranie jakiś plików. Może to być także otwarcie podstrony z danymi kontaktowymi. Jak widać, mikro konwersji jest bardzo dużo, aczkolwiek nie możemy ich ignorować, ponieważ wśród wielu użytkowników, którzy po prostu przeglądają naszą witrynę lub sklep znajdują się także ci zainteresowani naszym produktem lub usługą.

Chcę ustawić cel w Google Ads. Jak to zrobić?

Ustawienie celów w kampaniach Google Ads jest bardzo proste. Sprowadza się do połączenia konta Analytics i Ads, a następnie ustawienia konwersji, które Google przygotowało za nas. Musimy więc zalogować się na nasze konto Analytics, a następnie uruchomić “Administrację”, by w kolumnie danych kliknąć przycisk “Cele”. Tam z kolei rozpoczyna się nasza praca, ponieważ wybierając cel niestandardowy musimy wpisać tytuł, który opisuje dany cel, a następnie zmienić poszczególne ustawienia. Nie opisujemy konkretnego ustawienia konwersji, ponieważ każda jest inna i sprowadza się do naszych konkretnych założeń. W tym jednak miejscu życzymy samych zrealizowanych w stu procentach celów w kampaniach Google Ads.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here