Dieta ketogeniczna: co jeść żeby schudnąć?

W naszej kulturze frytki, ziemniaczki pieczone, kasze oraz ryż są codziennym dodatkiem obiadowym. Ich odstawienie kojarzyć się może ze strasznymi wyrzeczeniami. Czy faktycznie tak jest? O tym, czym jest dieta ketogeniczna i jak poprawnie z niej korzystać, by schudnąć, dowiesz się w niniejszym artykule.

Dieta keto polega na doborze odpowiedniej wartości odżywczej (wysoko-tłuszczowych) składników do swoich posiłków. Produkty te głównie powinny zawierać tłuszcze, białka mniej, niemal zupełnie pozbawione powinny być węglowodanów (cukrów). Jedzenie smażonej wołowiny wydaje się nieosiągalnym marzeniem dla kogoś walczącego z nadwagą. Jest to jednak na miejscu, kiedy jesteś na diecie ketogenicznej!

Zacznijmy od tego, czego szczególnie powinieneś unikać

Wszelkie produkty zawierające wysoki poziom węglowodanów nie powinny znaleźć się na twoim talerzu podczas trwania diety keto. Są to warzywa takie jak: ziemniak, batat, burak, a nawet marchewka. Idąc tym tropem, powinieneś zrezygnować z warzyw, które dojrzewają pod ziemią. Dodatkowo nieodpowiednie będą warzywa strączkowe, takie jak fasola, ciecierzyca, bób. Niewskazana jest również kukurydza. Wyeliminować powinieneś również ryż, kasze, makarony, ziemniaki i produkty zbożowe.

Kolejnym elementem, który bezwzględnie należy wykluczyć, są słodycze i większość przekąsek, tj. czekolada, chipsy, krakersy, nachos, czyli wszystko, co zawiera wysoki poziom cukrów. Dodatkowo produkty te są wysoko przetworzone, co nie ma pozytywnego wpływu na nasze zdrowie. 

Co powinieneś jeść, aby schudnąć?

Bardzo ważnym elementem podczas procesu ketozy jest rosół. Możesz spożywać go codziennie, ponieważ posiada on właściwości rozgrzewające i przeciwzapalne oraz stymuluje nasz układ odpornościowy. Pomaga przy przeziębieniach, łagodząc ich objawy. Kolagen, który zawiera, wzmacnia stawy. Rosół jest skarbnicą witamin i minerałów takich jak: żelazo, witamina A i E, beta-karoten, potas, fosfor, wapń i magnez i w dodatku na diecie nisko-węglowodanowej nie tuczy. Jest szczególnie zalecany podczas keto-adaptacji, ponieważ przy odpowiedniej zawartości soli kuchennej łagodzi wszelkie niedobory, które mogą wystąpić na tym etapie.

Wskazane są wszelkie wysoko-tłuszczowe produkty takie jak: awokado, serek mascarpone, pesto, czerwone mięso czy jaja. Nie może w twojej kuchni zabraknąć również oleju kokosowego nierafinowanego oraz masła, na których bez skrupułów możesz smażyć mięso niemal do każdego posiłku. Na tym etapie jednak znajdzie się coś dla miłośników czekolady i jest to czekolada gorzka, zawierająca w składzie prawdziwe kakao na poziomie min. 90%, która nie jest tak restrykcyjnie zakazana na owej diecie.

Kompleksowy poradnik co możesz jeść na diecie ketogenicznej znajdziesz na portalu ketowariatka.pl

Podczas zakupów bez problemu znajdziesz etykietę, zawierającą tabelę wartości odżywczych na produktach. Możesz w ten sposób dokonywać wyboru odpowiednich produktów, przy okazji pozbywając się uprzednio z domu wszystkich potencjalnie kuszących składników, które są niewskazane. Przede wszystkim nie zapominaj o spożywaniu dużej ilości wody każdego dnia. W twojej kuchni nie powinno również zabraknąć chili. Dodatek tej ostrej papryczki skutecznie pobudzi metabolizm, dzięki czemu szybciej pozbędziesz się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Ilość posiłków na keto

Na diecie ketogennej zdecydowanie wystarczą Ci dwa lub trzy posiłki w ciągu dnia. Twój organizm trawi tłuszcze dłużej, przez co odczuwasz pełnię sił na wiele godzin, bez ubytku energetycznego. Kiedy nie dostarczasz posiłku nawet do 15 godzin od ostatniego dania spożytego, twój organizm wykorzysta zgromadzoną materię, aby zdobyć energię, dzięki czemu chudniesz.

Pomysły na szybkie dania keto

– Jajka smażone na boczku z sałatą, śmietaną 30% i oliwkami
– Omlet z awokado, serkiem mascarpone, pietruszką
– Smażona karkówka z kapustą kiszoną, cukinią i pesto
– Mielona wołowina smażona z chili, cebulą, blanszowanym pomidorem
– Jajka w koszulkach z gotowanym brokułem, smażonym boczkiem i sosem jogurtowym

[Głosów:12    Średnia:2.3/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here